Новини
19.04.2022
Підведені підсумки обласної акції "Допоможемо зимуючим птахам 2022" З підсумковим наказом можна ознайомитися за посиланням:   https://junnat.kherson.ua/opomozhemo-zimuyuchim-ptaham-2022.htm
15.03.2022
Нарада КЗ «ЦЕНТУМ» ХОР 15 березня 2022 року відбулася нарада співробітників комунального закладу «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ...
Методична робота > Передовий педагогічний досвід > Досвід роботи Хандусь Анни Володимирівни

Творчій звіт керівника гуртка
(за 2012-2015 н.р)
Керівник:
Хандусь Анна Володимирівна

Персональні дані керівника гуртка:
 Педагогічний працівник , що атестується   - Хандусь Анна Володимирівна
 Дата народження – 04 жовтня 1989 року
 Посада, яку займає педагогічний працівник, стаж роботи на займаній посаді на час атестації -  керівник гуртка, 2 роки 9 місяців
 Освіта (освітньо – кваліфікаційний рівень, найменування навчального закладу, рік його закінчення, спеціальність – спеціаліст, Херсонський державний університет, 2012 рік, вчитель біології.
 Підвищення кваліфікації протягом останніх 5 років (з якої спеціальності, номер та дата видачі документа, що підтверджує підвищення кваліфікації – керівник гуртка, Свідоцтво КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», № 8442, 31 січня 2014 року.
Творче кредо «Від екології довкілля – до екології душі»

Напрям роботи
Гуртки екологічного профілю (початкового та основного рівня):
• Гурток «Юні любителі домашніх тварин» – 2012- 2013 н.р.(ЗОШ №53,№50);
• Гурток «Основи екологічних знань» 2012 – 2015 н.р. (ЗОШ №53, №52);
• Гурток «Юні друзі природи» 2012 – 2015 н.р. (ЗОШ №52);
• Гурток «Основи біоетики» 2013 – 2015 н.р. (ЗОШ № 31, №44).

Специфіка роботи гуртків
Гурток «Основи екологічних знань»
Програма гуртка передбачає ознайомлення учнів з основами екології і природоохоронною діяльністю людини. Ця сукупність знань може становити базу для системного підходу у формуванні екологічної обізнаності учнів, програма створена для учнів молодшого шкільного віку. З огляду на вікові особливості учнів на заняттях гуртків я використовую різноманітні форми і методи подачі матеріалу.
Враховуючи психологічні та фізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку, найоптимальнішим способом початкового навчання є ігрові завдання та вправи.
Гра – це один з найдавніших, до тепер актуальних методів навчання. Для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку гра має виключне значення: гра для них – це навчання, праця, серйозна форма виховання. У різних системах навчання грі відводиться незвичайне місце.
На заняттях гуртка я проводжу різноманітні ігрові завдання:
1.  визначення назв рослин і тварин «Гра пантоміма»;
2.  сюжетно – рольові ігри (зображення сюжетів про природу);
3.  створення екологічних казок.
Наступним способом урізноманітнити свою діяльності є- ігрові вправи, які відомі учням з раннього дитинства.
Пропоную наступні вправи:
• Вправа «Концентрація» (вправа де учні працюють групами, вона спрямована на запамятовування та відтворення тексту за певний час).
• Вправа «Розгадай кросворд»(цю вправу можна використовувати для визначення теми заняття, або на узагальнення заняття).
• Вправа «Доповни речення»(вправа актуальна для більш кращого запам’ятовування)
• Вправа «Так, ні» (вчитель зачитує твердження, а учні відмічають правильне воно чи ні).
Наступною допомогою учителю буде роздатковий матеріал – основний компонент навчально-методичного комплексу для початкових класів. Він представляє собою набір предметних, сюжетних, тематичних картинок, малюнків, що призначаються для роботи як в класі, так і вдома. Цей набір має бути у кожного школяра. Мислення у дітей конкретне, тому важливо новий матеріал ілюструвати. Ілюстративним матеріалом і будуть малюнки, іграшки, предмети, листівки. Тут спрацьовує метод наочності.

Гурток «Юні друзі природи»
Програма гуртка спрямована на ознайомлення дітей із рослинним і тваринним світом, метеорологічними явищами, це дає змогу вихованцям орієнтуватися в природному середовищі, встановлювати причинно – наслідкові зв'язки та формувати екологічно доцільну поведінку в природі.
Специфікою роботи гуртка є обов'язковий зв’язок теоретичних занять із безпосереднім спілкуванням з природою. На заняттях гуртка проходять екскурсії на природу (з метою вивчення живої та не живої природи, рослинного та тваринного світів, видового складу птахів), екскурсії до живого куточку (з метою спостереження, догляду та поведінкою за тваринами живого куточку), що в майбутньому використовується для написання дослідницької роботи, проводяться фенологічні спостереження за сезонними змінами в нежевій та живій природі, також практичні роботи які сприяють розвитку в юннатів практичних природоохоронних умінь (це годування пташок взимку, участь у акціях «Допоможемо зимуючим птахам» та «Букет замість ялинки»). Також на практичних заняттях гуртківці вчаться виготовляти гербарії , колекції, різні саморобні експонати, діти вчаться працювати з природним матеріалом, що в свою чергу допомагає формувати естетичні поняття, бережливе ставлення до природи.

Мої методичні напрацювання:
 Мультимедійні презентації до занять гуртків «Юні друзі природи», «Основи екологічних знань» та «Основи біоетики»;
 Конспекти занять (із наочно – методичним матеріалом);
 Демонстраційний матеріал:
  - «Рослини червоної книги України»;
- «Тварини червоної книги України»;
- «Зелена Аптека»;
- «Пори року».
 Збірка відеоматеріалів серії ВВС(екологічної тематики, про рослинний та тваринний світ);
 Методичні рекомендації по проведенню екскурсії на тему: «Тварини живого куточку центру».

Відкриті заняття
2012 рік
Гурток «Основи екологічних знань»
Заняття на тему: Пристосування рослин і тварин до життя в умовах пустелі.
2013 рік
Гурток «Юні друзі природи»
Заняття на тему: «Дарунок осені- гриби»
2014 рік
Гурток «Юні друзі природи»
Заняття на тему: «Рослини – символи України».

Дослідницька робота
2012-2013 н.р.
Гурток «Юні любителі домашніх тварин»
Тема: Вплив різних типів кормів на біометричні показники розвитку молодняку морських свинок.
2013 -2014 н.р.
Гурток «Юні друзі природи»
Тема: Визначення оптимального раціону харчування для хом’ячків в умовах живого куточку Центру.
Гурток «Основи біоетики»
Тема: Спостереження за способом життя та поведінкою морських свинок.
2014 – 2015 н.р.
Гурток «Основи біоетики»
Тема: Косметичні послуги від тварин живого куточку.(Робота у розробці)
Гурток «Основи екологічних знань»
Тема: Формування умовних рефлексів у червоновухих черепах. (Робота у розробці)

Проведення засідання клубу «Пролісок»
2013 рік
ЗОШ № 53, Гурток «Основи екологічних знань»
Тема: Давні екологічні катастрофи – гіпотези та факти.
2015 рік
ЗОШ № 52, Гуртки «Юні друзі природи» та «Основи екологічних знань»
Тема: Природно – заповідний фонд Херсонщини.

Екскурсії та експедиції
Екскурсія до Асканії – Нової (Гурток «Юні друзі природи» 2013 рік)
Експедиція до НПП «Олешківські піски» (Гурток «Основи біоетики» 2014 рік)
До Херсонського хлібокомбінату (Гурток «Основи екологічних знань» ЗОШ № 52, 2014 рік)

Виставки:
Виставка котів у розважальному центрі «Адмірал» (Гурток «Юні друзі природи» та «Основи біоетики»);
Виставка квіткових композицій до «Дня Перемоги» (2013 -2015 н.р);

Майстер класи:
2013 рік - Виготовлення новорічних композицій (Гурток «Основи біоетики»)
2013 рік - Виготовлення новорічних ялинок
2014 рік - Виготовлення новорічних листівок (Гурток «Основи біоетики» ЗОШ № 44)
2014 рік  - Виготовлення листівок до 8 березня (Гурток «Юні друзі природи» ЗОШ № 52)
2015 рік - Виготовлення листівок та обережків на підтримку воїнів АТО
(Гурток «Юні друзі природи» та «Основи екологічних знань» ЗОШ №52)

Досягнення учнів
2013 рік
II місце – Гурток «Любителі домашніх тварин» в обласному етапі Всеукраїнського фестивалю «В об'єктиві натураліста» в номінації краща фоторобота;
Грамоти та подяки:
1. За участь у конкурсі малюнків на кращий логотип екологічної стежки НПП «Олешківські піски» очима дітей
- Гурток «Любителі домашніх тварин»
- Гурток «Основи екологічних знань»
2. За активну участь у акції «Допоможемо зимуючим птахам»
- Гурток Основи екологічних знань» ЗОШ №52
2014 рік
Переможці обласної виставки "Букет замість ялинки":
За І місце:
в номінації новорічний подарунок:
Лебідь Анастасію, вихованку гуртка «Юні друзі природи», ученицю 3-Г класу ЗОШ № 52
вихованці гуртка «Основи біоетики», учні 5-В класу ЗОШ № 31;
Дрюк Дар’ю, вихованку  гуртка «Юні друзі природи» ученицю 3 –Г класу ЗОШ № 52
За ІІІ місце:
в номінації новорічний подарунок:
Продченко Данила, вихованця гуртка «Юні друзі природи»,
Клюс Анастасію, вихованку гуртка «Юні друзі природи»,
вихованців гуртка «Основи екологічних знань», учнів  2-А, 2-Г класів ЗОШ № 52.
Відзначити листами подяки за цікаве композиційне рішення
Дубнянську Арину, вихованку  гуртка «Юні друзі природи», ученицю 3 –Г класу ЗОШ № 52